Din cauza deficitului tot mai mare de forță de muncă din România, angajatorii sunt dispuși să apeleze la muncitori din Nepal, Vietnam, Pakistan sau India. Fie că vorbim despre domeniul construcțiilor, logistică, transport și depozite, majoritatea practică aceeași meserie ca în țara de origine, însă pe un alt salariu. Ce venit au, de fapt, muncitorii asiatici din România.
Fie că apelează la serviciile unei agenții de recuratre din țara de origine, fie că vin la recomandarea rudelor sau a prietenilor, tot mai mulți muncitori străini vin în România în căutarea unui trai mai bun.
Deficitul forței de muncă în restaurante, hoteluri și construcții a ajuns să reprezinte o reală problemă pentru angajatorii români. Tot mai mulți migranți economici din Asia au luat calea României pentru un trai mai bun, chiar dacă unii încasează sume de-a dreptul derizorii, tot sunt mai mari ca în țara lor de origine.
Potrivit informațiilor unui studiu realizat de o agenție de recrutare internațională, salariul minim pentru care un muncitor asiatic lucrează în România este de 572 de dolari, adică 2.712 lei. Sunt și muncitori care ajung să câștige între 600 și 700 de dolari, însă 30% din numărul total de angajați încasează lunar 500 de dolari, aproximativ 2.400 de lei. Studiul ”Migranții din Asia, soluție pentru deficitul de forță de muncă din România” a fost realizat în perioada 12-23 septembrie în București, Cluj-Napoca și Craiova și a fost lansat în data de 23 noiembrie, conform Libertatea.ro.
Potrivit Inspectoratului General pentru Imigrări, recrutarea de forță de muncă din străinătate a dus la emiterea a 78.635 de avize de angajare din limita pentru anul 2022 pentru cetățenii din afara Uniunii Europene.
Muncitorii asiatici vin din India, Pakistan, Vietnam, Nepal sau Bangladesh, iar vârsta medie este de 27 și 35 de ani. Totodată, potrivit aceluiași studiu, 83% dintre asiatici au studii liceale, 11% au studii primare și doar 6% dintre ei au studii universitare.
Migranții economici au ocupat un post de lucru asemănător cu cel din țara natală, fie în construcții, servicii, logistică, depozite sau transport.